maanantai 30. joulukuuta 2013
Mitä luin 2013
1. John le Carré: Tinker Tailor Soldier Spy
2. Robert Louis Stevenson: Dr Jekyll and Mr Hyde
3. Joseph Conrad: The Secret Agent
4. Sylvia Plath: The Bell Jar
5. Saila Susiluoto: Carmen
6. Nina Myskow with Roslyn Grose: Love, Sex and the Pursuit of Chocolate
7. Alfred Döblin: Berlin Alexanderplatz
8. Wladimir Kaminer: Berliinin matkaopas uteliaalle matkaajalle
9. Arja Tiainen: Tää tojota ei lähe liikkeelle
10. Arja Tiainen: Lapsilta kielletty
11. Silja Pitkänen & Ville-Juhani Sutinen: Savukeitaan matkaoppaat - Länsi-Berliini
12. Antti Nylén: Tunnustuskirja
13. Jaime Hernandez: Esperanza (Love & Rockets: Locas #5)
14. Jah Wobble: Memoirs of a Geezer – The Autobiography of Jah Wobble: Music, Mayhem, Life
15. Pete Townshend: Who I Am
16. Martin Roach: Dr Martens Air Wair
17. Liisa Talvitie: Sokka
18. Peter Biskind: Easy Riders, Raging Bulls: How the Sex-Drugs-and Rock 'N Roll Generation Saved Hollywood
19. Caitlin Moran: Moranthology
20. Olli Heikkonen: Jakutian aurinko
21. Rupert Everett: Vanished Years
22. Christian Braad Thomsen: Rainer Werner Fassbinder – matka kohti valoa
23. Ronald Hayman: Fassbinder – film maker
24. Ulli Lust: Today Is the Last Day of the Rest of Your Life
25. Monika Fagerholm: Lola ylösalaisin
26. Pirkko Saisio: Betoniyö
27. Mauri Kunnas: Piitles – tarina erään rockbändin alkutaipaleesta
28. Anni Swan: Iris Rukka
29. Anja Snellman: Pääoma
30. Morrissey: Autobiography
31. Robert Musil: Mies vailla ominaisuuksia 1. osa
Siinä missä viime vuotta leimasi Edinburgh, tätä vuotta leimasi Berliini. Siellä vietin tosin vain viikon, mutta luin sekä kaupunkiin liittyviä, että matkalta mukaan tarttuneita kirjoja.
Vuoden suurimmat lukuelämykset olivat Morrisseyn omaelämäkerta ja Robert Musilin Mies vailla ominaisuuksia, jonka 2. osasta on vielä parisataa sivua lukematta, joten se päätyy ensi vuoden tilastoihin. Sikäli osuvasti, että luin sen tulevaa Wieninmatkaa silmälläpitäen.
Tänä vuonna luin melko vähän, noin puolet siitä, mitä yleensä. Ehkä huushollissa olleet remontit ja niihin liittyen harrastamani vanhojen lehtien inventointi söivät lukuaikaa.
Tunnisteet:
anni swan,
antti nylén,
berliini,
edinburgh,
fassbinder,
mauri kunnas,
monika fagerholm,
morrissey,
pirkko saisio,
robert musil,
wien
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Nam!
VastaaPoistaThe Bell Jar ♥
Luin myös Ulli Lustin sarjiksen (suomeksi) ja tykkäsin. Ja Saision olen tietysti myös lukenut. Muutama muukin kiinnostaa, esim. Morrissey ja Arja Tiainen.
The Bell Jarin olen lukenut lukemattomia kertoja, ekan kerran ollessani interraililla: ostin sen Manchesterista kesällä -88. Samalla kertaa ostetulla Oxford Dictionaryn pokkariversiolla oli käyttöä!
VastaaPoistaBetoniyönkin luin ekaa kertaa kauan sitten, mutta nähtyäni Honkasalon elokuvan halusin lukea sen uudelleen.
Morrisseynkin pariin tulen vielä palaamaan.